Friday, October 18, 2013

kalau tak nak lari, jalan pun boleh

Assalamualaikum semua


girl with brown belt:
sir, can you please walk faster. u just block my way
man in white shirt:
ohh common, you don't even look at the path
man behind him:
damn, she's gorgeous. why she's not smiling at me?
old man with bottle:
hey ladies! you walk too fast. i got osteoporosis here
bold man at the back:
...beautiful girl all over the world... bla bla bla

- the end -

ok. kembali kepada tajuk entry


selain faedah yang dinyatakan di dalam gambar di atas, kau orang semua akan rasa badan menjadi lebih ringan. hal ini kerana:

- berjalan boleh mengawal berat badan dan membantu membentuk tubuh badan menjadi menarik

- dapat merendahkan paras kolesterol dan mengurangkan risiko penyakit jantung

- berjalan meningkatkan keupayaan badan untuk memproes gula dengan lebih baik dan membantu melancarkan aliran darah. berupaya mengurangkan risiko penyakit diabetes

- mampu meningkatkan keyakinan diri dan juga megurangkan stress dan tekanan kerana membantu penghasilan endorfin yang membuatkan kita lenih ceria dan sihat


kat sini aku ada satu tips yang aku selalu praktikkan. mudah dan senang. aku suka parking kete jauh dari tempat yang aku nak tuju tu TAPI depend jugak la kan. kalau aku sorang memang aku selalu buat la. kalau dengan family, kawan-kawan aku JARANG bukan tak penah buat taw. haha. see, cara mudah nak jalan kan... kalau tak pun jalan p masjid pun boleh. dah la dapat sihatkan jantung, pahala pun dapat. insha Allah

dah dah, sikit sudah. banyak pun kalau tak amalkan tak guna. ye dak?

sekian. wasalam

No comments:

Post a Comment